رایزنی تلفنی ترامپ و امیر قطر درباره امنیت انرژی و کاهش تنش‌های منطقه‌

خبرآنلاین پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 00:39
منابع رسمی قطری از گفت وگوی تلفنی امیر این کشور و رئیس جمهوری آمریکا درباره تنش های منطقه ای و امنیت بازار انرژی خبر دادند.

به گزارش خبرآنلاین، دیوان امیری قطر از تماس تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر خبر داد و افزود که دو طرف در این تماس تلفنی درباره ضرورت کاهش تنش‌ها در منطقه و تضمین ثبات در بازارهای جهانی انرژی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، براساس گزارش دیوان امیری، آل ثانی در این تماس تلفنی، بر نقش کشورش به عنوان یک شریک قابل اعتماد در حمایت از ثبات بازارهای جهانی انرژی تأکید و تصریح کرد که قطر همچنان به انجام تعهدات خود در قبال شرکای بین‌المللی پایبند است.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای دور نگه داشتن منطقه از تنش‌های بیشتر، راهکارهای دیپلماتیک را تنها مسیر اصلی برای حل بحران‌ها دانست.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا در این گفتگو ضمن قدردانی از نقش قطر در میانجی‌گری‌های منطقه‌ای، بر تمایل واشنگتن جهت هماهنگی با دوحه در خصوص امنیت انرژی و ثبات بازارها تأکید کرد.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.