انگلیس: در محاصره دریایی ایران توسط آمریکا شرکت نمی‌کنیم

مشرق نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10
نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه با رد مشارکت در جنگ تحمیلی علیه ایران باوجود فشارهای آمریکا، گفت که محاصره دریایی فقط منجر به افزایش بیشتر قیمت انرژی می‌شود.

به گزارش مشرق؛ «کایر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) مشارکت کشورش در محاصره دریایی ادعایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه بنادر جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

استارمر در مصاحبه با رادیو «بی‌بی‌سی» ضمن لازم دانستن باز شدن تنگه هرمز و از سرگیری عبور و مرور دریایی در آن، اما گفت: «ما از اعمال محاصره بر آن حمایت نمی‌کنیم».

وی با بیان اینکه انگلیس صرف نظر از فشارهای آمریکا، وارد جنگ تحمیلی علیه ایران نمی‌شود، توضیح داد: «ما از نظر سیاسی، دیپلماتیک و نظامی کاملاً بر تلاش برای بازگشایی تنگه هرمز متمرکز هستیم».

نخست‌وزیر انگلیس همچنین افزود: «ما در محاصره تنگه هرمز توسط آمریکا شرکت نخواهیم کرد زیرا این امر منجر به افزایش بیشتر قیمت انرژی خواهد شد».

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.