اولین موضع عربستان پس از آتش‌بس آمریکا و ایران | اظهارنظر درباره تنگه هرمز

همشهری آنلاین چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 13:24
وزارت خارجه عربستان سعودی به توافق آتش بس حاصل شده در منطقه واکنش نشان داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که ریاض از میانجی‌گری پاکستان برای دستیابی به توافق دائمی که ثبات را در منطقه محقق کند حمایت می کند.

این وزارت خانه تاکید کرد که ریاض امید دارد توافق کنونی فرصتی برای دستیابی به یک آتش بس فراگیر و پایدار با هدف تقویت امنیت منطقه ایجاد کرده و حملات یا سیاست هایی که حاکمیت کشورهای منطقه و امنیت آنها را زیر پا می گذارد متوقف شود.

این در حالی است که کشورهای منطقه بدون در نظر گرفتن اصل حسن هم جواری حریم هوایی و زمینی خود را در اختیار دشمن آمریکایی قرار دادند تا به ایران تجاوز کند.

وزارت خارجه عربستان اضافه کرد تنگه هرمز باید در برابر کشتی رانی بر اساس معاهده سال ۱۹۸۲ سازمان ملل بدون هیچ محدودیتی باز بماند! 

بازتاب گسترده آتش‌بس ۱۴ روزه میان آمریکا و ایران + تصاویر | واکنش شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای
 
 

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.