به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در ادامه واکنشهای رسانهای به آتش بس دو هفتهای میان ایران و آمریکا، «عمران ریاض» خبرنگار و تحلیلگر پاکستانی این توافق را نتیجه «استقامت و عزت ملی ایران» توصیف کرد.
این تحلیلگر و خبرنگار ارشد پاکستانی در پیامی تاکید کرد: «استقامت ایران به پیروزی رسیده و سایر مسائل در درجه دوم اهمیت قرار دارند»، وی افزود: مهمترین درس این تقابل، «حفظ عزت ملی و تفکر مستقل» است که توانسته یک ابرقدرت را وادار به پذیرش آتش بس بر اساس شرایط ایران کند.
وی همچنین این تحول را حامل «پیامی مهم برای کشورها و جریانهایی» دانست که به گفته او، در برابر فشارهای خارجی بهسرعت عقب نشینی میکنند. ناظران معتقدند همزمانی این مواضع با پذیرش چارچوب پیشنهادی ایران در مذاکرات – که شامل مجموعهای از شروط کلیدی از جمله رفع تحریمها، پذیرش غنیسازی و تداوم نقش ایران در تنگه هرمز است – نشان میدهد که روند آتش بس و مذاکرات، به طور قابل توجهی تحت تأثیر خواستههای تهران شکل گرفته است