ایران اراده خود را بر یک ابرقدرت تحمیل کرد

صدا و سیما چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 11:02
«عمران ریاض» خبرنگار و تحلیلگر پاکستانی توافق آتش بس را نتیجه «استقامت و عزت ملی ایران» توصیف کرد و گفت : ایران اراده خود را بر یک ابرقدرت تحمیل کرد .

ایران اراده خود را بر یک ابرقدرت تحمیل کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در ادامه واکنش‌های رسانه‌ای به آتش بس دو هفته‌ای میان ایران و آمریکا، «عمران ریاض» خبرنگار و تحلیلگر پاکستانی این توافق را نتیجه «استقامت و عزت ملی ایران» توصیف کرد.

این تحلیلگر و خبرنگار ارشد پاکستانی در پیامی تاکید کرد: «استقامت ایران به پیروزی رسیده و سایر مسائل در درجه دوم اهمیت قرار دارند»، وی افزود: مهمترین درس این تقابل، «حفظ عزت ملی و تفکر مستقل» است که توانسته یک ابرقدرت را وادار به پذیرش آتش بس بر اساس شرایط ایران کند.

وی همچنین این تحول را حامل «پیامی مهم برای کشور‌ها و جریان‌هایی» دانست که به گفته او، در برابر فشار‌های خارجی به‌سرعت عقب نشینی می‌کنند. ناظران معتقدند همزمانی این مواضع با پذیرش چارچوب پیشنهادی ایران در مذاکرات – که شامل مجموعه‌ای از شروط کلیدی از جمله رفع تحریم‌ها، پذیرش غنی‌سازی و تداوم نقش ایران در تنگه هرمز است – نشان می‌دهد که روند آتش بس و مذاکرات، به طور قابل توجهی تحت تأثیر خواسته‌های تهران شکل گرفته است

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.