نخستین واکنش روسیه به اجرای آتش‌بس میان ایران و آمریکا

همشهری آنلاین چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 09:54
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که رویکرد حمله تهاجمی و بی‌دلیل پس از اجرایی شدن آتش‌بس بین ایالات متحده و ایران شکست خورد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین افزود: «تمام آن اظهاراتی که نشان می‌دهد راه حل در افزایش تجاوز و حملات، افزایش مطالب در رسانه‌های اجتماعی و اینکه پیروزی قریب‌الوقوع است، بیهوده بود. بار دیگر، این رویکرد، شکست سختی خورده است. در اصل، رویکرد حملات یکجانبه، تهاجمی و غیرقابل توجیه شکست خورده است.»

به نقل از خبرگزاری نووستی، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود که روسیه به حل و فصل در خاورمیانه بر اساس قوانین بین‌المللی، منافع ملی و ملاحظات انسانی کمک کرده است.

زاخارووا ادامه داد: «مشارکت فعال روسیه در کمک به حل و فصل اوضاع، بخش جدایی‌ناپذیری از منافع ملی و قوانین بین‌المللی بود و برای اهداف بشردوستانه واقعی انجام شد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه اظهار داشت که امتناع مسکو از حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تنگه هرمز، مانع از استفاده از این شورا برای اهداف مخرب شد.



منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.