آتش بس در جنگ خاورمیانه، ناکامی آمریکا و اسرائیل است

صدا و سیما چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 09:43
«اطهر کاظمی» تحلیلگر پاکستان توافق آتش بس را نشانه‌ای از ناکامی اهداف آمریکا و اسرائیل دانست.

آتش بس در جنگ خاورمیانه، ناکامی آمریکا و اسرائیل است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ همزمان با ادامه واکنش‌ها به آتش بس دو هفته‌ای میان ایران و آمریکا با میانجیگری پاکستان، «اطهر کاظمی» تحلیلگر پاکستان این توافق را «بهترین گزینه برای همه طرف ها» توصیف کرد، اما در عین حال آن را نشانه‌ای از ناکامی اهداف آمریکا و اسرائیل دانست.

این خبرنگار ارشد پاکستانی در تحلیلی با اشاره به اهداف اولیه جنگ، تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا و متحدانش نتوانستند به اهداف خود از جمله تغییر نظام در ایران دست یابند و با وجود مداخله مستقیم نظامی، ساختار سیاسی ایران همچنان پابرجاست.

کاظمی در تحلیل خود به موضوع تنگه هرمز نیز اشاره کرده و گفت: این گذرگاه که پیش از جنگ به طور کامل باز بود، اکنون صرفاً برای مدت دو هفته و تحت نظارت ایران باز نگه داشته شده است؛ موضوعی که به گفته او، نشان دهنده تغییر شرایط به نفع تهران است.

این تحلیلگر همچنین با انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ، اظهارات و مواضع وی را عامل «آسیب بی‌سابقه به اعتبار جهانی آمریکا» دانست و افزود:روابط واشنگتن با متحدان اروپایی دچار تنش شده و تصور دستیابی به اهداف از طریق قدرت نظامی، تضعیف شده است. 

وی تصریح کرد: هرچند آمریکا تلاش کرده این آتش بس را به عنوان یک موفقیت معرفی کند، اما واقعیت این است که چارچوب مذاکرات بر اساس پیشنهادات ایران شکل گرفته و این توافق تا حد زیادی بر مبنای شروط تهران پیش رفته است. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در پیامی از نقش پاکستان و تلاش‌های این کشور را در تحقق این توافق قدردانی کرده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.