اولین‌بار چه کسی «بمباران برای بازگشت به عصر حجر» را مطرح کرد؟

عصر ایران دوشنبه 17 فروردین 1405 - 08:06
کورتیس لمی (Curtis LeMay)، رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا در زمان جنگ ویتنام در کتاب «ماموریت با لمی» که در سال ۱۹۶۵ منتشر شد، نوشت: «ما آنها را بمباران خواهیم کرد تا به عصر حجر بازگردند.» 

ترامپ در یکی از توئیت های خود تهدید کرد که ایران را با بمباران به عصر حجر می فرستند. این اصطلاح را چه کسی قبلا استفاده کرده است؟

به گزارش شفقنا، عبارت «بمباران و بازگشت به عصر حجر» به طور گسترده با نام کورتیس لمی (Curtis LeMay)، رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا، در متن تهدیدات ایالات متحده علیه ویتنام شمالی در کتاب «ماموریت با لمی» که در سال ۱۹۶۵ منتشر شد، مرتبط است. 

او نوشت: «ما آنها را بمباران خواهیم کرد تا به عصر حجر بازگردند.» 

لمی، که نقش محوری در اجرای بمباران گسترده شهرهای ژاپن در جنگ جهانی دوم داشت که در آن بین ۲۴۰،۰۰۰ تا ۹۰۰،۰۰۰ نفر کشته شدند، در زمان جنگ ویتنام به رتبه رئیس ستاد نیروی هوایی ارتقا یافت.

 شکست آمریکا در ویتنام یکی از نقاط عطف در تاریخ آمریکا است و موجب شرم تاریخی آمریکا شد و به تعبیری اولین شکست نظامی آمریکا است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.