حمله جدید ایران به پایگاه آمریکا در عربستان، شدیدترین حمله یک ماه اخیر

صدا و سیما شنبه 08 فروردین 1405 - 19:37
نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: در پی حمله موشکی و پهپادی ایران به پایگاه هوایی پرنس سلطان در عربستان سعودی، ۱۲ نظامی آمریکایی زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

حمله جدید ایران به پایگاه آمریکا در عربستان، شدیدترین حمله یک ماه اخیر   

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، این گزارش افزود: این حمله که با ترکیبی از موشک و پهپاد انجام شد، یکی از جدی‌ترین رخنه‌ها در سامانه‌های پدافندی آمریکا در طول یک ماه جنگ اخیر با ایران محسوب می‌شود و در جریان آن دست‌کم دو هواپیمای سوخت‌رسان نیز آسیب جدی دیده‌اند.

این گزارش اضافه کرد: این تحولات در حالی رخ می‌دهد که دونالد ترامپ میان وعده‌های صلح و تشدید حملات علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران در نوسان بوده و هم‌زمان از پیشرفت مذاکرات سخن می‌گوید؛ ادعایی که مقامات ایرانی آن را رد کرده‌اند.

در ادامه آمده است: ایران در طول جنگ، پایگاه‌های آمریکا در سراسر خاورمیانه را هدف قرار داده و با استفاده از موشک‌های بالستیک و پهپاد‌ها تلاش کرده است به حملات آمریکا پاسخ دهد و عملیات نظامی آن را مختل کند.

این گزارش افزود: با وجود رهگیری بسیاری از این حملات توسط سامانه‌های دفاعی آمریکا و متحدانش، برخی حملات موفق به عبور از این سامانه‌ها شده‌اند؛ به‌ویژه پهپاد‌هایی مانند شاهد که ارزان و به‌راحتی قابل جایگزینی هستند.

در ادامه آمده است: در جریان این حملات، تعدادی از نظامیان آمریکایی کشته و زخمی شده‌اند؛ از جمله در ابتدای جنگ، شش نیروی ذخیره ارتش آمریکا در حمله پهپادی به کویت کشته شدند و یک نظامی دیگر نیز در حمله‌ای پیشین به همین پایگاه در عربستان جان باخت.

این گزارش اضافه کرد: بر اساس اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، از آغاز جنگ تاکنون نزدیک به ۳۰۰ نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند که حدود ۲۲۵ نفر از آنها دچار آسیب‌های مغزی ناشی از انفجار شده‌اند.

در ادامه آمده است: آمار تلفات نشان می‌دهد بیشترین کشته‌ها در ایران و لبنان بوده‌اند؛ به‌طوری که بیش از ۱۴۹۲ غیرنظامی در ایران و بیش از ۱۱۱۰ نفر در لبنان جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که تلفات آمریکایی‌ها به ۱۳ نظامی رسیده است.

این گزارش افزود: همچنین در کشور‌های حوزه خلیج فارس بیش از ۵۰ نفر و در حملات ایران به اسرائیل دست‌کم ۱۶ نفر کشته شده‌اند.

در پایان آمده است: ترامپ پیش‌تر تهدید کرده بود در صورت عدم توافق، زیرساخت‌های انرژی ایران را هدف قرار خواهد داد و اکنون مهلت جدیدی تا ۶ آوریل برای رسیدن به توافق تعیین کرده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.