البدیوی: شورای همکاری خلیج فارس در جنگ علیه ایران شرکت نمی‌کند

خبرگزاری مهر پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 15:27
 دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت که کشورهای عضو این شورا در هیچ عملیات نظامی علیه ایران مشارکت نخواهند کرد و این موضوع را به تهران اطلاع داده‌اند.

به گزارش خبرگزار مهر به نقل از الجزیره، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت که کشورهای عضو این شورا اعلام کرده‌اند در هیچ عملیات نظامی علیه ایران مشارکت نخواهند کرد و این را به اطلاع تهران رسانده‌اند.

جاسم البدیوی در نشستی خبری همچنین گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بیشترین خویشتنداری را نشان داده و از پاسخ متقابل به حملات ایران خودداری کرده‌اند تا دامنه درگیری گسترش نیابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: از زمان تأسیس، کشورهای شورای همکاری همواره ستون ثبات منطقه بوده و نقش مثبتی در روابط بین‌المللی با کشورهای دوست و متحد ایفا کرده‌اند.

البدیوی تصریح کرد: توقف کشتیرانی تنها به کشورهای شورای همکاری آسیب نزده، بلکه بر کشورهای مختلف جهان اثر گذاشته است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بدون اشاره به استفاده آمریکا از خاک اعضای این شورا برای حمله به اهداف غیرنظامی در ایران گفت: حملات ایران خسارات سنگینی به زیرساخت‌های غیرنظامی، تاسیسات انرژی و ایستگاه‌های آب‌شیرین‌کن کشورهای شورا وارد کرده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.