جنگ ایران برای اقتصاد جهان فاجعه است/ آلمان در این جنگ شرکت نمی‌کند

خبرگزاری مهر پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 12:04
وزیر دفاع آلمان با انتقاد شدید از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، گفت که این حملات بدون مشورت قبلی انجام شده و فاقد راهبرد، هدف مشخص و برنامه خروج است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینی شفق، وزیر دفاع آلمان، روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با ریچارد مارلز، همتای استرالیایی خود در کانبرا، به شدت از رویکرد نظامی آمریکا و اسرائیل در قبال ایران انتقاد کرد.

«بوریس پیستوریوس» با اشاره به حملات دو هفته اخیر گفت: «آنچه بیش از همه مرا در مورد این جنگ نگران می‌کند، این است که پیش از آن مشورتی انجام نشده، هیچ استراتژی وجود ندارد، هیچ هدف روشنی مشخص نشده و از منظر من بدترین چیز، نبود برنامه خروج از این بحران است.»

پیستوریوس با توصیف جنگ در ایران به عنوان «فاجعه‌ای برای اقتصاد جهان»، افزود: «پیامدهای این جنگ پس از تنها دو هفته کاملاً آشکار است. ما پیش از آن مورد مشورت قرار نگرفتیم. این جنگ ما نیست و به همین دلیل نمی‌خواهیم وارد این جنگ شویم. می‌خواهم این موضوع را کاملاً شفاف اعلام کنم.»

در پی تشدید تنش‌ها و حملات هوایی ایالات متحده و اسرائیل به ایران از ۲۸ فوریه (۸ اسفند) مسیرهای تأمین انرژی جهان با اختلال جدی مواجه شده و قیمت نفت از مرز ۱۱۶ دلار در هر بشکه عبور کرده است.

وزیر دفاع آلمان بر ضرورت یافتن راه‌حل دیپلماتیک در اسرع وقت تأکید کرد و گفت آلمان آماده است در صورت برقراری آتش‌بس، در مأموریت‌های حفظ صلح به ویژه برای تضمین تردد آزاد دریایی در تنگه هرمز مشارکت کند.

در همین حال، یوهان وادفول، وزیر خارجه آلمان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که زمان آن رسیده است که دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ در ایران تقویت شود. وی با اشاره به گفتگوهای ایران و آمریکا در پاکستان، این مذاکرات را «بسیار خوش‌آمد» توصیف کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.