قدردانی پاکستان از ایران براي اجازه عبور نفتکش‌ها از تنگه هرمز

صدا و سیما چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 14:07
وزیر نفت پاکستان با حضور در سفارت ایران در اسلام‌آباد، مراتب قدردانی دولت پاکستان از ایران بابت اجازه عبور نفتکش‌های این کشور از تنگه هرمز در شرایط حساس منطق‌های را اعلام کرد.

قدردانی پاکستان از ایران براي اجازه عبور نفتکش‌ها از تنگه هرمز   

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «علی پرویز ملک» وزیر نفت پاکستان امروز با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با «رضا امیری مقدم» سفیر ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وزیر نفت پاکستان در این دیدار ضمن تشکر از ایران بابت اجازه عبور نفتکش‌های این کشور از تنگه هرمز، بر اهمیت همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی و تأمین امنیت انرژی منطقه تاکید کرد.

وی تاکید کرد: عبور نفتکش‌های پاکستان از تنگه هرمز در شرایط فعلی نقش مهمی در ثبات بازار انرژی و اقتصاد این کشور دارد. طرفین همچنین در این دیدار به بررسی تحولات مهم منطقه‌ای، از جمله وضعیت بازار انرژی در شرایط جنگی و راه‌های تقویت همکاری‌های فی مابین در حوزه انرژی پرداختند.

مقامات ایران و پاکستان برای توسعه همکاری‌های بلندمدت انرژی و حفظ مسیر‌های ترانزیتی مطمئن توافق کردند.

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران پیشتر اعلام کرده است که فقط کشور‌های دوست و غیرمتخاصم می‌توانند از تنگه هرمز عبور کنند، اقدامی که امنیت انرژی منطقه و تجارت بین‌المللی نفت را تضمین می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.