گاردین: پاکستان ترجیح می‌دهد ویتکاف و کوشنر از مذاکرات کنار گذاشته‌شوند / اسلام‌آباد خواهان حضور جی دی ونس برای مذاکره با ایران است

خبرآنلاین سه شنبه 04 فروردین 1405 - 21:01
روزنامه انگلیسی گاردین گزارش کرده‌است که اسلام‌آباد در ادامه تلاش‌های خود برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا، اعلام کرده‌است که ترجیح می‌دهد به جای استیو ویتکاف و جرد کوشنر، فرستادگان ویژه ترامپ، معاون او، جی‌دی ونس برای مذاکره با ایران انتخاب شود.

به گزارش خبرآنلاین، پاکستان تلاش گسترده‌ای را برای میزبانی از مذاکرات کاهش تنش و پایان جنگ میان ایران و آمریکا آغاز کرده‌است.  به گزارش گاردین منابع دیپلماتیک اعلام کرده‌اند که مقامات ایالات متحده و ایران ممکن است همین هفته در اسلام‌آباد گردهم آیند تا درباره پایان دادن به این جنگ (که تقریباً یک ماه از آغاز آن می‌گذرد) گفتگو کنند.

با این حال، تأکید شده است که اسلام‌آباد هنوز به طور رسمی به عنوان محل برگزاری مذاکرات صلح تأیید نشده و هیچ‌یک از طرفین نیز تاکنون رسماً با انجام این گفتگوها موافقت نکرده‌اند. گفته می‌شود استیو ویتکاف، فرستاده ترامپ در امور خاورمیانه، در حال آماده‌سازی برای سفر به اسلام‌آباد است، اما هنوز هیچ تأییدی مبنی بر حضور نماینده‌ای از جانب ایران در این نشست وجود ندارد.

منابع پاکستانی اعلام کردند در صورتی که این مذاکرات پیش برود، به احتمال زیاد جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، به عنوان مذاکره‌کننده ارشد ایالات متحده معرفی خواهد شد؛ نه ویتکاف یا جرد کوشنر (داماد ترامپ) که پیش از آغاز جنگ، هدایت مذاکرات هسته‌ای با ایران را بر عهده داشتند.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.