تاریخ به روایت تصویر / اولین دوربین تلویزیونی آلمان در ورزشگاه برلین؛ عجیب و نامتعارف

عصر ایران سه شنبه 02 تیر 1405 - 08:06
این اولین دوربین تلویزیونی آلمان بود که از ورزشگاه المپیک برلین به‌صورت زنده گزارش تهیه و پخش می‌ کرد.

عصر ایران- در المپیک ۱۹۳۶ برلین، یک مهندس شرکت تلفنکن آلمان در حال کار با یک دوربین تلویزیونی است تا تصاویر زنده را برای نمایش در خارج از ورزشگاه ارسال کند. این اولین دوربین تلویزیونی آلمان بود که از ورزشگاه المپیک برلین به‌صورت زنده گزارش تهیه و پخش می‌ کرد.

در المپیک ۱۹۳۶ برلین، یک مهندس شرکت تلفنکن آلمان در حال کار با یک دوربین تلویزیونی است تا تصاویر زنده را برای نمایش در خارج از ورزشگاه ارسال کند. این اولین دوربین تلویزیونی آلمان بود که از ورزشگاه المپیک برلین به‌صورت زنده گزارش تهیه و پخش می‌کرد.

بازی‌ های المپیک ۱۹۳۶ برلین نخستین رویداد بزرگ تلویزیونی بودند که حکومت نازی از آن برای ارائه تصویری مثبت از رژیم خود به جهان استفاده کرد. در بیست‌ و پنج مکان موسوم به «اتاق‌ های تلویزیون»، بیش از ۱۵۰ هزار تماشاگر به صفحه‌ نمایش‌ ها خیره شده و رقابت‌های ورزشی را تماشا می‌کردند؛ مسابقاتی که با یک دوربین تلویزیونی در ورزشگاه المپیک برلین توسط «رادیو تلویزیون آلمان» ضبط و پخش می‌ شد.

«رادیو تلویزیون آلمان» نخستین شبکه تلویزیونی با پخش منظم در جهان بود. در آغاز، برنامه‌ های این شبکه تنها به گروهی بسیار محدود از مخاطبان می‌ رسید، زیرا محدوده پوشش آن به منطقه بزرگ برلین محدود بود و در آن زمان تعداد اندکی از خانوارها توانایی خرید دستگاه تلویزیون را داشتند.

تنظیم و ترجمه: مازیار دانیالی

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.