عصر ایران- در المپیک ۱۹۳۶ برلین، یک مهندس شرکت تلفنکن آلمان در حال کار با یک دوربین تلویزیونی است تا تصاویر زنده را برای نمایش در خارج از ورزشگاه ارسال کند. این اولین دوربین تلویزیونی آلمان بود که از ورزشگاه المپیک برلین بهصورت زنده گزارش تهیه و پخش می کرد.

بازی های المپیک ۱۹۳۶ برلین نخستین رویداد بزرگ تلویزیونی بودند که حکومت نازی از آن برای ارائه تصویری مثبت از رژیم خود به جهان استفاده کرد. در بیست و پنج مکان موسوم به «اتاق های تلویزیون»، بیش از ۱۵۰ هزار تماشاگر به صفحه نمایش ها خیره شده و رقابتهای ورزشی را تماشا میکردند؛ مسابقاتی که با یک دوربین تلویزیونی در ورزشگاه المپیک برلین توسط «رادیو تلویزیون آلمان» ضبط و پخش می شد.
«رادیو تلویزیون آلمان» نخستین شبکه تلویزیونی با پخش منظم در جهان بود. در آغاز، برنامه های این شبکه تنها به گروهی بسیار محدود از مخاطبان می رسید، زیرا محدوده پوشش آن به منطقه بزرگ برلین محدود بود و در آن زمان تعداد اندکی از خانوارها توانایی خرید دستگاه تلویزیون را داشتند.
تنظیم و ترجمه: مازیار دانیالی