بحران خاورمیانه محور رایزنی نخست وزیران ژاپن و مالزی

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 14:10
نخست وزیران مالزی و ژاپن بحران خاورمیانه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخست وزیران ژاپن و مالزی به دنبال ادامه بحران خاورمیانه ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک ایران، در زمینه نگرانی های در منطقه خلیج فارس به ویژه تنگه هرمز با یگدیگر تماس تلفنی برقرار کردند.

وزارت امور خارجه ژاپن با اعلام این خبر در حساب ایکس خود نوشت: سانائه تاکایچی نخست وزیر ژاپن با انور ابراهیم نخست وزیر مالزی گفتگوی تلفنی انجام داد.

بر اساس این خبر، تاکایچی در این گفت و گو در مورد وضعیت خاورمیانه، به بیانیه مشترک صادر شده در ۱۹ مارس در مورد دریانوردی ایمن در تنگه هرمز اشاره و بر اهمیت «همکاری با جامعه بین المللی برای کاهش سریع تنش ها، به ویژه با تضمین دریانوردی ایمن در تنگه هرمز»، تاکید کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.