سخنان جانبدارانه گوترش درباره تجاوز نظامی امریکا و رژیم صهیونیستی به ایران

صدا و سیما پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 21:22
دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر موضع گیری و سخنان جانبدارانه اش را درباره تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران و حملات دفاعی و تلافی جویانه ایران تکرار کرد.

سخنان جانبدارانه گوترش درباره تجاوز نظامی امریکا و رژیم صهیونیستی به ایران

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، آنتونیو گوترش این بار هم بدون آنکه تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی را به عنوان اقداماتی برخلاف قوانین بین المللی و آغازگر تنش‌های منطقه‌ای کنونی محکوم کند، حملات متقابل، دفاعی و تلافی جویانه ایران را به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در سراسر منطقه محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: با دو پیام واضح شروع کنم، اول خطاب به ایالات متحده و اسرائیل؛ وقت آن رسیده است که به این جنگ که خطر از کنترل خارج شدن کامل را دارد، باعث رنج عظیم غیرنظامیان می‌شود و گسترش آن در اقتصاد جهانی واقعاً چشمگیر است و پیامد‌های غم‌انگیز بالقوه‌ای به‌ویژه برای کشور‌های کمتر توسعه‌یافته دارد پایان داده شود.

وی سخنانش را اینگونه ادامه داد: پیام دوم به ایران؛ حمله به همسایگان خود را متوقف کنید. آنها هرگز طرف درگیری نبوده‌اند. شورای امنیت این حملات را محکوم کرده و دستور توقف آنها را داده است، همانطور که دستور باز کردن تنگه هرمز را داده است.

گوترش اضافه کرد: بسته شدن طولانی مدت تنگه هرمز باعث درد و رنج عظیمی برای بسیاری از مردم در سراسر جهان می‌شود که هیچ ارتباطی با این درگیری ندارند. وقت آن رسیده که زور قانون بر قانون زور غلبه کند. وقت آن رسیده که دیپلماسی بر جنگ غلبه کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.