عقب‌نشینی ترامپ درباره حمله به پارس جنوبی؛ «تکرار نمی‌شود»

خبرگزاری مهر پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 10:05
رئیس جمهور آمریکا بعد از دیدن پاسخ قاطع ایران به تجاوز علیه تأسیسات گازی این کشور مدعی شد از حمله مذکور اطلاعی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنان امروز پنجشنبه خود مدعی شد که این کشور در جریان حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات گازی ایران در پارس جنوبی نبوده است.

وی اضافه کرد: اسرائیل با انگیزه خشم نسبت به آنچه در خاورمیانه رخ داده حمله خشنی را علیه تأسیسات اصلی که با نام میدان گازی در ایران شناخته می شود انجام داد. بخش نسبتا کوچکی از این تأسیسات هدف قرار گرفته است. آمریکا در جریان این حمله قرار نداشت. کشور قطر نیز در این حمله هیچ مشارکتی نداشته و اطلاعی نداشت.

ترامپ در سخنانی گستاخانه گفت: متأسفانه ایران از این حقایق یا هرگونه اطلاعات مربوط به حمله مذکور بی‌اطلاع بود و به ناحق و ناعادلانه بخشی از تأسیسات گاز مایع طبیعی قطر را مورد حمله قرار داد!

وی همچنین با عقب نشینی محسوس نسبت به مواضع جنگ طلبانه خود گفت: اسرائیل هیچ حمله دیگری در رابطه با این میدان بسیار مهم و ارزشمند انجام نخواهد داد.

ترامپ در عین حال مجددا ایران را به انجام حملاتی سنگین در صورت هدف قرار دادن یک کشور بی گناه یعنی قطر تهدید کرد.

این در حالی است که روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داده بود، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ترامپ را در جریان حمله به پارس جنوبی قرار داده و وی خود را برای این حمله بسیار مشتاق نشان داد اما اینک بعد از پاسخ قاطع ایران عقب نشینی کرده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.