احتیاط ژاپن در مورد اعزام ناوگان جنگی به تنگه هرمز 

عصر ایران یکشنبه 24 اسفند 1404 - 11:41
وی گفت: "از نظر قانونی، ما این احتمال را رد نمی‌کنیم، اما با توجه به وضعیت فعلی که این درگیری در آن جریان دارد، معتقدم این چیزی است که باید با احتیاط زیادی در نظر گرفته شود."

یک مشاور ارشد سیاسی دولت ژاپن گفت که موانع اعزام ناوگان جنگی این کشور برای کمک به حفاظت از تنگه حیاتی هرمز "بسیار بالا" است.

به گزارش عصرایران به نقل از دویچه وله، "تاکایوکی کوبایاشی"، رئیس سیاست‌گذاری حزب حاکم لیبرال دموکرات (LDP)ژاپن به رهبری نخست وزیر "سانای تاکایچی"، روز یکشنبه (امروز) در برنامه مناظره سیاسی در شبکه "ان اچ کی" ژاپن گفت: "من موانع اعزام کشتی‌های نیروی دریایی ژاپن به منطقه را طبق قوانین موجود ژاپن بسیار بالا می‌دانم."

وی گفت: "از نظر قانونی، ما این احتمال را رد نمی‌کنیم، اما با توجه به وضعیت فعلی که این درگیری در آن جریان دارد، معتقدم این چیزی است که باید با احتیاط زیادی در نظر گرفته شود."

قانون اساسی ژاپن که توسط ایالات متحده در سال 1947 وضع شده است، جنگ را محکوم می‌کند و موضع رسمی صلح‌طلبانه این کشور را حفظ می‌کند. این امر مانع بزرگی برای درخواست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، از برخی کشورها، از جمله ژاپن، برای کمک به تامین امنیت تنگه هرمز خواهد بود.

این آبراه حیاتی تقریبا به طور کامل در بحبوحه جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران بسته شده است.

تاکایچی، که این هفته در واشنگتن با ترامپ دیدار می‌کند، گفته است که "هنوز هیچ تصمیمی" در مورد اعزام ناوگان جنگی ژاپنی به خاورمیانه برای اسکورت نفتکش‌ها گرفته نشده است.

ژاپن پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است که 70 درصد آن از تنگه هرمز عبور می‌کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.