سامانه دفاع هوایی آمریکا در بغداد از کار افتاد؛تمجید تل آویو از امارات

خبرگزاری مهر شنبه 23 اسفند 1404 - 15:08
ازکار افتادن سامانه دفاع هوایی مستقر در سفارت آمریکا و اذعان آمریکایی ها به اشتباه محاسباتی واشنگتن در قبال ایران از جدیدترین تحولات مربوط به منطقه است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از طریق پلتفرم رسمی خود با عنوان «اسرائیل بالعربیه» از امارات متحده عربی به دلیل تسهیل بازگشت اسرائیلی‌ها از خاک امارات به سرزمین های اشغالی با وجود جنگ کنونی علیه ایران، تشکر و قدردانی کرد.

صفحه «اسرائیل بالعربیه» وابسته به وزارت امور خارجه این رژیم در پستی نوشت: از مقامات امارات متحده عربی به خاطر کمک‌های ارزشمندشان در بازگشت اسرائیلی ها از امارات به خانه‌هایشان تشکر می‌کنیم.

این توییت افزود که دوستی بین رژیم صهیونیستی و امارات ثابت و قوی است و ارزش آن، هم در زمان صلح و هم در زمان جنگ به یک اندازه آشکار می‌شود.

قدردانی رژیم صهیونیستی از امارات در حالی صورت می‌گیرد که فرودگاه‌های منطقه از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران و پاسخ های موشکی و پهپادی ایران به تل‌آویو و کشورهای منطقه که شاهد حضور نظامی آمریکا هستند، در وضعیت آشفته ای به سر می‌برند و پروازهای تخلیه افراد با تابعیت خارجی به یک عملیات پیچیده و پرخطر تبدیل شده است.

از کار افتادن سامانه دفاع هوایی مستقر در سفارت آمریکا در بغداد

یک منبع امنیتی عراق در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که سامانه دفاع هوایی مستقر در سفارت آمریکا در بغداد در جریان حمله پهپادی به محل این سفارتخانه عمل نکرده است.

این منبع امنیتی ادامه داد که بخشی از سامانه دفاع هوایی سفارت آمریکا در بغداد در نتیجه موشک باران و حملات پهپادی ایران از کار افتاده است.

این منبع تصریح کرد که تلاش‌های سفارت آمریکا برای راه‌اندازی سامانه دفاع هوایی جدید در این منطقه همچنان ادامه دارد.

اشتباه محاسباتی آمریکا

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد، واشنگتن پس از غافلگیر شدن با مشاهده پاسخ قاطع ایران در مقیاس و کیفیتی که پیش‌بینی نمی کرد اینک اذعان می کند که در دام «اشتباه محاسباتی» افتاده است.

در این گزارش آمده است، وزیر جنگ آمریکا اعتراف می کند که در برآورد شکل پاسخ ایران شکست خورده است و تهران در مقایسه با توانمندی های نظامی آمریکا به موفقیت و تأثیر قابل توجهی دست یافته است.

در این گزارش تاکید شده است، حملات گسترده، مواضع آمریکا در منطقه را زیر آتش می برد و نگرانی ها در خصوص استفاده از موشک های مافوق صوت و پهپادهای بسیار سریع ایرانی در میادین نبرد افزایش یافته است.

۲۶ عملیات حزب الله علیه اسرائیل طی کمتر از ۲۴ ساعت

بخش اطلاع رسانی اخبار جنگ حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت طی روز گذشته دست کم ۲۶ عملیات با استفاده از موشک ها و پهپادهای مختلف انجام دادند.

در این بیانیه آمده است، مواضع نظامیان صهیونیست در مرکبا، نزدیک الخیام، تله الحمامص، خله العصافیر، المرج، کفر گلعادی و کریات شمونه هدف قرار گرفته است.

دقایقی قبل نیز حزب الله لبنان اعلام کرد که پایگاه ستیلا ماریس(مقر راهبردی رصد و نظارت دریایی در بخش ساحل شمالی) رژیم صهیونیستی را با پهپادهای انتحاری هدف قرار داده است. پایگاه عین شیمر(مقر پدافند هوایی-موشکی) در ۷۵ کیلومتری مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان نیز هدف قرار گرفت.

نفوذ موشک های خوشه ای ایران به پدافند رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرد که موشک‌های بالستیک ایرانی مجهز به کلاهک‌های خوشه‌ای در روزهای اخیر به سیستم پدافند هوایی رژیم صهیونیستی نفوذ کرده‌اند.

در این گزارش آمده است، حملات مذکور منجر به سقوط ده‌ها بمب کوچک در مناطق مختلف اراضی اشغالی شده است. بعد از شلیک ۲ موشک از سمت ایران طی روز گذشته در کمتر از نیم ساعت آژیرهای خطر در مناطق وسیعی از مرکز اراضی اشغالی به صدا درآمدند و ده‌ها شیء نورانی در آسمان به سمت منطقه گوش دان ظاهر شدند؛ پدیده‌ای که به یکی از صحنه های معمول در جنگ کنونی تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش تاکید شده است، گمان می‌رود یکی از موشک‌های پرتاب شده در اوایل هفته گذشته، یک موشک بالستیک خرمشهر ایرانی باشد که قادر به حمل کلاهکی است که تا ۸۰ بمب کوچک را پرتاب می‌کند و هر کدام از این بمب ها حاوی چندین کیلوگرم مواد منفجره هستند. شکست رهگیری موشک مذکور منجر به سقوط بمب ها در شعاع تقریبی ۲۷ کیلومتری شد.

روزنامه آمریکایی: مشاوران ترامپ خواهان خروج از جنگ با ایران هستند

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد، ارتش آمریکا به ترامپ هشدار داده بود که هدف قرار دادن ایران می‌تواند این کشور را به بستن تنگه هرمز وادار کند اما ترامپ خطاب به تیم خود مدعی شد که ایران قبل از این کار تسلیم خواهد شد!

در این گزارش آمده است، پنتاگون نگران است که کشتی‌های جنگی اسکورت کننده نفتکش‌ها در منطقه تنگه هرمز هدف قرار گیرند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است، مشاوران ترامپ از او می‌خواهند که راهی برای خروج از جنگ کنونی پیدا کند اما او هیچ برنامه‌ای برای پایان دادن به این جنگ ندارد. یک سناریوی دیگر نیز برای پایان دادن به جنگ وجود دارد، ترامپ اعلام پیروزی کند و تسلیم شود.

اصابت موشک های ایرانی به اراضی اشغالی

روزنامه یدیعوت آحارانوت اعتراف کرد که ساعاتی قبل در پی موج موشکی جدید ایران، نقب واقع در اراضی اشغالی مورد هدف قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند که یک موشک به منطقه المطله اصابت کرده و باعث برجای ماندن ویرانی هایی شده است.

همزمان با موج موشکی ایران، حزب الله لبنان نیز حملاتی را علیه صفد اشغالی انجام داد.

رسانه ها گزارش دادند که موشک های ایرانی به سمت صفد و جنوب حیفا روانه شده و بعد از اصابت به حیفا باعث به راه افتادن آتش سوزی در این منطقه شدند.

سفارت آمریکا در عراق هدف قرار گرفت

دقایقی قبل آژیرهای خطر در سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمدند.

گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که سفارت آمریکا در منطقه الخضرا واقع در بغداد مورد حمله پهپادی قرار گرفته و ستونی از دود از داخل این سفارت خانه به هوا برخاسته است.

رسانه های عربی گزارش دادند که این حمله با استفاده از پهپاد انتحاری صورت گرفته است.

اراضی اشغالی زیر آتش موشک‌های ایرانی؛ حمله به سفارت آمریکا در بغداد

حملات موشکی و پهپادی حزب الله علیه مقرهای نظامیان اسرائیلی

حزب الله لبنان طی ساعات گذشته در جریان عملیات های موشکی و پهپادی خود مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

حزب الله لبنان اعلام کرد که محل تجمع نظامیان صهیونیست در منطقه اشغالی یعرا را با گروهی از پهپادهای انتحاری هدف قرار داد.

رزمندگان لبنانی همچنین مقر نظامیان صهیونیست در نمر الجمل را هدف حمله موشکی خود قرار دادند.

این مواضع در اطراف الخیام و پایگاه عین زیتیم واقع در شمال صفد اشغالی نیز هدف قرار گرفتند.

شهرک المطله و مقر نظامیان صهیونیست در الهموسیه واقع در غرب بلیدا با شلیک خمپاره و موشک زیر آتش قرار گرفت.

۸ عملیات نیروهای عراقی علیه پایگاه‌های آمریکا

گروه سرایا اولیاء الدم عراق اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته هشت عملیات علیه پایگاه های آمریکا در داخل عراق و خارج آن انجام داده است.

دقایقی قبل نیز سفارت آمریکا در بغداد هدف یک حمله پهپادی قرار گرفت.

یک مقام امنیتی عراقی نیز ساعاتی قبل اعلام کرد که پایگاه پشتیبانی لجستیکی سفارت آمریکا در بغداد هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.