نیمی از سال ۲۰۲۶ را بدون اینترنت پشت سر گذاشتیم

دیجیاتو شنبه 23 اسفند 1404 - 10:47
دوباره در زمستان، دو هفته را بدون اینترنت سپری کردیم. The post نیمی از سال ۲۰۲۶ را بدون اینترنت پشت سر گذاشتیم appeared first on دیجیاتو.

امروز بیست‌وسومین روز از اسفندماه ۱۴۰۴ است و اینترنت در ایران یک بار دیگر پانزدهمین روز از دور جدید محدودیت‌های خود را سپری می‌کند. اگر نگاهی به تقویم میلادی بیندازیم، از آغاز سال ۲۰۲۶ میلادی تاکنون ۷۳ روز سپری شده است و ما دو بار قطعی اینترنت را تجربه کرده‌ایم. قطعی که تقریبا معادل نیمی از روزهای سال جدید میلادی است که تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم.

با احتساب سه هفته قطعی اینترنت که از ۱۸ دی ماه، یعنی ۸ ژانویه ۲۰۲۶ آغاز شد و ۱۵ روز محدودیت اخیر در اسفندماه، مجموع روزهای خاموشی در همین ابتدای سال میلادی به ۳۵ روز رسیده است. به زبان ساده‌تر، شهروندان و کسب‌وکارهای ایرانی تقریبا نزدیک به نیمی از روزهای سال ۲۰۲۶ را بدون دسترسی به شبکه جهانی سپری کرده‌اند.

در این مدت پیگیری‌ها درباره زمان پایان محدودیت‌های اینترنت، اغلب بی‌پاسخ مانده‌اند. جدیدترین اظهار نظر در این باره، سخنان هفته پیش سخنگوی دولت است که در انتقاد به قطع اینترنت و عدم امکان رساندن صدای خرابی‌های جنگ از سوی مردم گفت: «تلاش شده برای افرادی که صدای خرابی‌های جنگ را بیشتر می‌رسانند، اینترنت فراهم شود.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.