ترکیه: اسرائیل به دنبال بی ثبات کردن دائمی منطقه است

عصر ایران جمعه 22 اسفند 1404 - 02:56
وزارت امور خارجه ترکیه بامداد جمعه اعلام کرد که روشن است که اسرائیل توسعه طلب به دنبال عمیق کردن بی ثباتی منطقه است.

وزارت امور خارجه ترکیه بامداد جمعه اعلام کرد که روشن است که اسرائیل توسعه طلب به دنبال عمیق کردن بی ثباتی منطقه است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، این وزارتخانه افزود: نباید به کابینه نتانیاهو اجازه داد که به اقدامات خرابکارانه اش در لبنان همانگونه که در غزه انجام داد، ادامه دهد.

وزارت امور خارجه ترکیه افزود: در مقابله با حملات اسرائیل که یکپارچگی و حاکمیت لبنان را تهدید می‌کند، با دولت بیروت ابراز همبستگی می‌کنیم.

در همین پیوند اظهارات مقامات رژیم صیهونیستی نشان می دهد این رژیم به دنبال حمله به دیگر کشورها است بطوری که نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت که اگر ترکیه به دنبال تشکیل ائتلاف علیه تل آویو است، بعد ایران باید به این کشور حمله شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از النشره، نفتالی بنت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اشاره به اینکه تشکیل هرگونه ائتلاف اسلامی به طور خودکار اقدامی تروریستی و تهدیدی برای رژیم اسرائیل به شمار می رود تاکید کرد: (در مقابل این اقدام) دست بسته نخواهیم ماند.

وی پیش از این نسبت به تلاش های ترکیه برای قانع کردن عربستان برای ایستادگی در مقابل اسرائیل و ایجاد «محور سنی» توسط این کشور هشدار داده بود که این محور پاکستان هسته ای را نیز شامل می شود.

وی گفت که هدف آنکارا ایجاد شبکه ائتلافی است که امنیت اسرائیل را تهدید می کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.