هاآرتص: اسرائیل جنگی را آغاز کرده که نمی‌داند چگونه پایان می‌یابد

خبرآنلاین پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 20:23
نشریه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به جنگ افروزی این رژیم علیه ایران به سردرگمی اشغالگران اذعان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این رسانه عبری با اشاره به تجاوز صهیونیستی-آمریکایی علیه ایران و لبنان، نوشت: «اسرائیل وارد جنگی شده که درباره دلایل آغاز آن و چگونگی پایانش ابهام وجود دارد.»

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، هاآرتص تاکید کرد: ما جنگی را آغاز کرده‌ایم که هیچ تصوری نداریم چرا شروع شده و چگونه قرار است به پایان برسد و طبیعی است که در چنین وضعیتی دچار سردرگمی باشیم.

به گزارش ایرنا، اداره سانسور نظامی اسرائیل در این جنگ تلاش گسترده‌ای برای پنهان‌سازی ابعاد واقعی خسارات انجام می‌دهد تا از افزایش مخالفت‌های داخلی جلوگیری کند؛ اقدامی که برخلاف جنگ ۱۲ روزه سال گذشته است که در آن سخت‌گیری کمتری اعمال می‌شد و بخش قابل توجهی از خسارات منتشر می‌گردید.

همزمان، منابع میدانی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کرده‌اند که ایران در این دور از حملات از موشک‌های نسل جدید خرمشهر و سجیل استفاده می‌کند که قدرت تخریب بسیار بالاتری نسبت به موشک‌های پیشین دارند و شدت ضربات به حدی بوده که «خواب را از چشمان اسرائیلی‌ها ربوده است».

به گفته این منابع، در برخی مناطق تنها با اصابت یک موشک شمار زیادی کشته و زخمی شده‌اند و حجم تخریب بسیار فراتر از آن چیزی است که رسانه‌های عبری گزارش می‌کنند.

از سوی دیگر، برخی منابع صهیونیستی با انتقاد از عملکرد سامانه‌های پدافندی اسرائیل گفته‌اند که این سامانه‌ها نتوانسته‌اند امنیت لازم را برای ساکنان فراهم کنند و در برابر موج حملات موشکی ایران کارایی مورد انتظار را نداشته‌اند. موضوعی که سبب تردید جدی در صحت ادعاهای تل‌آویو درباره «خسارات کمتر» ایجاد شود.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.