رسانه‌ کره جنوبی: ۶ پرتابگر سامانه «تاد» آمریکا به آسیای غربی منتقل می شود

مشرق نیوز پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 18:14
یک رسانه کره‌جنوبی گزارش داد که تمامی ۶ پرتابگر سامانه دفاع موشکی «تاد» (THAAD) ارتش آمریکا که در پایگاه سئونگجو در استان گیونگسانگ شمالی مستقر بودند، از این پایگاه خارج شده‌اند.

به گزارش مشرق از شبکه یو تی ان (YTN)، این ۶ پرتابگر موشکی که به‌صورت یک باطری کامل در پایگاه سئونگجو مستقر بودند، به‌طور متوالی از پایگاه خارج شده‌اند.

این رسانه، مقصد دقیق این تجهیزات نظامی اعلام نکرده اما نشانه‌ها حاکی از آن است که احتمالا به سمت آسیای غربی در حرکت است.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی است که علاوه بر سامانه‌های رهگیر ارتفاع بالای «تاد»، برخی موشک‌های رهگیر سامانه پدافندی «پاتریوت» مستقر در پایگاه هوایی «اوسان» نیز در حال جابه‌جایی به سمت آسیای غربی است.

هنوز وزارت جنگ آمریکا این گزارش تایید نکرده اما با این حال، وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرده است که با وجود خروج این تجهیزات، هیچ خللی در وضعیت «دفاع ترکیبی» این کشور ایجاد نمی‌شود.

این اقدامات درحالی صورت می‌گیرد که ایران ۲ سامانه‌ای راداری تاد که به‌عنوان چشم این آن عمل می‌کند توسط موشک‌های خود از کار انداخته است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.