ایروانی: قطعنامه ضد ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسیم

صدا و سیما پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 13:32
نماینده ایران در سازمان ملل، تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت را ظلمی آشکار علیه کشورمان دانست و گفت: این قطعنامه، تحریف واقعیت است و جمهوری اسلامی ایران، آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

ایروانی: قطعنامه ضد ایرانی را به رسمیت نمی شناسیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیرسعید ایروانی افزود: تصویب این قطعنامه، ضربه‌ای جدی به اعتبار شورا وارد می کند و لکه‌ای ماندگار بر کارنامه آن برجا می‌گذارد.

نماینده کشورمان افزود: اقدام امروز مصداقی آشکار از سوءاستفاده از مأموریت شورای امنیت در جهت پیشبرد دستور کار‌های سیاسی برخی اعضاست، درست همان کشوری که مسئول این جنگ تجاوزکارانه وحشیانه علیه ایران است یعنی رژیم آمریکا.

آقای ایروانی تصریح کرد: اقدام شورای امنیت، ظالمانه و غیرقانونی است که با منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل ناسازگار است و اصول تثبیت شده حاکم بر تعیین اعمال تجاوزکارانه و نقض صلح را به کلی نادیده می‌گیرد.

سفیر کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد: شورا باید متجاوزان یعنی آمریکا و اسرائیل را وادار کند که فوراً تمام حملات نظامی علیه ایران را متوقف کنند و پاسخگویی کامل برای این نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه و جنایات جنگی را تضمین کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.