فایننشال اکسپرس: قیمت نفت شاید ۲۰۰ دلار هم شود

الف چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 22:21
فایننشال اکسپرس نوشت: با ادامه جنگ و بسته ماندن تنگه هرمز، قیمت نفت ممکن است تا ۲۰۰ دلار هم افزایش یابد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، فایننشال اکسپرس نوشت: در صورت ادامه تنش‌ها و مسدود ماندن مسیرهای حیاتی کشتیرانی مانند تنگه هرمز، قیمت جهانی نفت می‌تواند به سرعت تا 150 تا حتی 200 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

قیمت‌ها در ابتدای هفته پس از رسیدن به حدود 120 دلار ناگهان به زیر 90 دلار سقوط کرد، اما چشم‌انداز بازار همچنان بی‌ثبات ارزیابی می‌شود. البته قیمت امروز بار دیگر به بالای 90 دلار رسید.

سایمون فلاورز، تحلیلگر ارشد شرکت وود مکنزی می‌گوید حتی اگر درگیری‌ها متوقف شود، بازگشت سریع عرضه نفت ممکن نیست.

به گفته او، در حالی که نفت ذخیره‌شده در بنادر می‌تواند سریع وارد بازار شود اما بازگرداندن چاه‌های تعطیل‌شده به ظرفیت کامل ممکن است هفته‌ها یا حتی بیشتر زمان ببرد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.