انتقاد تند سخنگوی وزارت خارجه از رویکرد دوگانه اروپا در قبال لبنان

عصر ایران سه شنبه 19 اسفند 1404 - 18:02
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مواضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تحولات لبنان را مصداق بارز «ریاکاری» و اعمال «استانداردهای دوگانه» توصیف کرد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه موضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال تحولات لبنان، اوج ریاکاری و استاندارد دوگانه است، نوشت: اکنون که لبنان مقاومت می‌کند، ناگهان به یاد «حقوق بین‌الملل» افتاده‌اند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی در شبکه ایکس در واکنش به موضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در انتقاد از مقاومت مردم لبنان در برابر جنایات اسرائیل، نوشت:

این اوج ریاکاری و استاندارد دوگانه است؛ زمانی که رژیم اسرائیل در غزه در حال ارتکاب نسل‌کشی بود، هزاران نفر را در لبنان قتل‌عام می‌کرد، به چندین کشور حمله و بارها آتش‌بس‌ها را هم در غزه و هم در لبنان نقض می‌کرد، اتحادیهٔ اروپا بی‌تفاوت بود، در حالی که برخی از کشورهای عضو آن همچنان مشغول ارسال تسلیحات به رژیم اشغالگر بودند.

اما اکنون که لبنان مقاومت می‌کند، ناگهان به یاد «حقوق بین‌الملل» افتاده‌اند.

چگونه شما مدعی نمایندگی ملت‌هایی هستید که در محکومیت جنایت‌های اسرائیل را فریاد می‌زنند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.