شرایط‌بحرانی تنگه هرمز ناشی از تجاوز آمریکایی-صهیونی است

صدا و سیما دوشنبه 18 اسفند 1404 - 21:07
وزیر خارجه ایران بیان کرد: این جنگ تنها علیه ایران نیست، بلکه علیه کل منطقه است و شرایط بحرانی در منطقه و از جمله تنگه هرمز نیز ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

شرایط بحرانی تنگه هرمز ناشی از تجاوز آمریکایی-صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عراقچی در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه ژاپن با بیان اینکه مماشات جامعه بین‌المللی با این تجاوز وحشیانه، سابقه‌ای خطرناک در نظام بین‌الملل ایجاد می‌کند، گفت: ایران با قدرت و عزم تمام در برابر تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده و از خود دفاع خواهد کرد، اما این امر نافی مسئولیت‌پذیری جامعه بین‌المللی از جمله ژاپن برای محکوم‌کردن صریح این تجاوز نظامی  و جنایات جنگی ارتکابی توسط متجاوزین نیست.

وی افزود: روابط خوب با همسایگان برای ایران بسیار مهم است، اما نمی‌توانیم اجازه دهیم آمریکا از پایگاه‌های خود در منطقه به ما حمله کنند. اقدامات دفاعی ما متوجه همسایگان نیست بلکه منشا و منبع تجاوز را مورد هدف قرار می‌دهیم.

وزیر خارجه ایران بیان کرد: این جنگ تنها علیه ایران نیست، بلکه علیه کل منطقه است و شرایط بحرانی در منطقه و از جمله تنگه هرمز نیز ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وزیر خارجه ژاپن ضمن ابراز تسلیت و همدردی با مردم ایران، با ابراز نگرانی از ادامه بحران و گسترش آن تاکید کرد باید مساعی لازم برای کاهش تنش‌ها صورت پذیرد و به همین دلیل با همتایان خود در منطقه نیز در تماس بوده و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.