
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، سفارت روسیه در افغانستان در بیانیهای رسمی تجاوز واشنگتن و تلآویو علیه جمهوری اسلامی ایران را بی دلیل دانست و همچنین ترور ننگین حضرت آیت الله سیدعلی خامنهای رهبر انقلاب اسلامی و چند تن از اعضای ارشد نظامی و سیاسی ایران را با شدیدترین الفاظ محکوم کرد.
سفارت روسیه در کابل تأکید کرد: واشنگتن و تلآویو با اقدامات غیر مسئولانه و بی ملاحظه خود، موازین و اصول قوانین بینالمللی و بشردوستانه را به شدت نقض کرده و منطقه را در عمق هرج و مرج فرو میبرند.
جامعه بینالمللی موظف است ارزیابیهای عینی و بیطرفانهای در رابطه با این موضوع ارائه کند. سفارت روسیه، تهدید خیالی ایران را صرفاً بهانهای برای اجرای طرح دیرینه سرنگونی خشونت بار نظام قانونی در یک کشور مستقل و عضو سازمان ملل متحد دانست که برای واشنگتن و تلآویو نا مطلوب بود و روند مذاکرات مجدد نیز تنها پوششی برای این عملیات بوده است.