نشست فوق‌العاده نخست‌وزیر پاکستان درباره ذخایر سوخت

صدا و سیما جمعه 15 اسفند 1404 - 14:57
در پی افزایش تنش‌ها در منطقه، نشست عالی‌رتبه‌ای به ریاست نخست‌وزیر پاکستان برای بررسی وضعیت ذخایر فرآورده‌های نفتی در این کشور برگزار شد.

نشست فوق‌العاده نخست‌وزیر پاکستان درباره ذخایر سوخت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،‌ از اسلام آباد، کاخ نخست وزیری در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این نشست، وزارت نفت پاکستان گزارشی جامع درباره میزان ذخایر فرآورده‌های نفتی و آمادگی کشور برای تأمین نیاز‌های داخلی در شرایط کنونی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ذخایر کافی از فرآورده‌های نفتی در کشور موجود است و نیاز‌های داخلی به‌طور کامل قابل تأمین است.

نخست‌وزیر پاکستان در این جلسه به دولت‌های ایالتی دستور داد با احتکارکنندگان فرآورده‌های نفتی برخورد قانونی و قاطع انجام دهند.

وی تأکید کرد هر پمپ بنزینی که در ایجاد کمبود مصنوعی سوخت دخالت داشته باشد، باید فوراً تعطیل شده و مجوز فعالیت آن لغو شود و اقدامات قانونی لازم علیه آن انجام گیرد.

شهباز شریف همچنین به وزیر نفت دستور داد با سفر به ایالت‌های مختلف، با همکاری دولت‌های ایالتی برنامه‌ای جامع برای صرفه‌جویی در مصرف فرآورده‌های نفتی و تضمین تأمین بدون وقفه آن برای مردم تهیه کند.

در این نشست بر لزوم مدیریت دقیق ذخایر انرژی کشور و جلوگیری از هرگونه اخلال در عرضه سوخت، به‌ویژه در شرایط حساس منطقه‌ای، تأکید شد.

لازم به ذکر است که با توجه به افزایش تنش در منطقه و ایجاد خلل در واردات نفت و فرآورده‌های نفتی، رسانه‌های پاکستانی از احتمال مشکلات کمبود انرژی در کشور خبر دادند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.