به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، ۲۴ گزارشگر مستقل حقوق بشری سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشورمان را محکوم کردند.
گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل متحد در این بیانیه مشترک، تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران را ناقض ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و حق بنیادی حیات معرفی کردند.
گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل متحد با رد ادعاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، تاکید کردند که نمی توان به صورت گزینشی، حقوق بین الملل را اعمال کرد.
این گزارشگران، تجاوز به خاک ایران را تنها بخشی از اقدامات یکجانبه و غیرقانونی واشنگتن و تل آویو اعلام کردند و خواستار یافتن راه حل های دیپلماتیک برای حل اختلافات شدند.
گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل، حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان از جمله دانش آموزان در میناب را محکوم و درباره احتمال کشتار بیشتر غیرنظامیان در ایران ابراز نگرانی کردند.










