گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه عراق و قطر

صدا و سیما سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:15
وزیران خارجه عراق و قطر در حالی درباره حملات به اراضی خود گفت‌و‌گو کردند که هیچ اشاره‌ای به حملات رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران نکردند.

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه عراق و قطر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر گفت‌و‌گو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، دو طرف درباره تحولات اوضاع و پیامد‌های تشدید تنش کنونی تبادل نظر کردند.

دو طرف بدون محکوم کردن حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، حملات به عراق و قطر را محکوم کردند.

وزیران خارجه عراق و قطر همچنین بر لزوم توقف فوری حملات تاکید کردند.

طرفین بر اهمیت وارد نکردن منطقه به جنگ و تلاش مشترک برای مهار تنش و آماده سازی شرایط مناسب برای توقف آن در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

فؤاد حسین و آل ثانی بر سر تداوم ارتباط و هماهنگی طی مرحله آتی در راستای حمایت از تلاش‌ها با هدف پایان بحران و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری توافق کردند.

وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که آل ثانی گفته است حمله ایران به اراضی قطر، نقض آشکار حاکمیت ملی آن به شمار می‌رود.

این در حالی است که ایران بار‌ها تاکید کرده است حمله به مواضع امریکا در کشور‌های منطقه که در پاسخ به تجاوزات آمریکا به ایران انجام می‌شود، حمله به کشور‌های میزبان پایگاه‌های آمریکایی نیست.

براساس بیانیه وزارت خارجه قطر، فؤاد حسین نیز حمله ایران به قطر را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت این کشور و حریم هوایی آن و قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دانست.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.