حملات به ایران دیپلماسی و تنش‌زدایی را تضعیف کرد

صدا و سیما سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:15
نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از تشدید خصومت‌ها در منطقه در بحبوحه مذاکرات تهران با واشنگتن گفت که حملات به جمهوری اسلامی ایران منجر به تضعیف تلاش‌های دیپلماتیک در مسیر تنش زدایی در منطقه شده است.

حملات به ایران دیپلماسی و تنش‌زدایی را تضعیف کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «شهباز شریف» امروز طی گفت‌وگوی تلفنی با «هیثم بن طارق» پادشاه عمان درباه تحولات منطقه‌ای پس از تجاوزگری اسرائیل و آمریکا به ایران تبادل نظر کرد.

آنان همچنین خصومت‌های فعلی و پیامد‌های آن بر صلح و ثبات منطقه‌ای را بررسی کردند.

شهباز شریف گفت که این تشدید تنش‌ها در زمانی رخ داده است که تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌های ایالات متحده و ایران، با تسهیل عمان، در حال انجام  شدن بود.

وی تاکید کرد: این حملات نه تنها روند حساس دیپلماتیک را از مسیر خود خارج کرده، بلکه تلاش‌ها برای ترویج گفت‌و‌گو و کاهش تنش در منطقه را نیز تضعیف کرده است.

نخست وزیر پاکستان بر نیاز فوری به جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها و ایجاد فضا برای از سرگیری ابتکارات دیپلماتیک تأکید کرد.

سران پاکستان و سلطنت عمان ادامه حمایت خود را از ابتکارات دیپلماتیک با هدف بازگرداندن آرامش و تضمین ثبات پایدار منطقه‌ای اعلام کردند.

نخست وزیر پاکستان پیش‌تر با سران بحرین، امارات، اردن و عربستان سعودی نیز به صورت جداگانه گفت وگوی تلفنی انجام داده است.

علاوه بر این وزیر امور خارجه پاکستان طی رایزنی تلفنی با همتای عمانی و عراقی، بر لزوم ازسرگیری روش‌های دیپلماتیک و پرهیز از خصومت‌های بیشتر در منطقه تاکید کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.