به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، در واکنش به تهدیدات اخیر ترامپ رئیسجمهور آمریکا، نوشت:
«شما تهدید میکنید، ما عمل میکنیم.
تنگه هرمز نه قمارخانه شخصی شماست، نه حیاط خلوت دزدان دریایی مدرن؛ اینجا آبهای ملی ایران است و تصمیمگیرنده نهایی، مردم رشید ایران و نیروهای مسلح شجاع آن هستند.»
به گزارش رکنا، روز گذشته همزمان با مذاکرت سوئیس، رئیس جمهور تناقضگوی آمریکا در نقض بند ۱ تفاهم نامه اسلامآباد که دو طرف را ملزم به خودداری از تهدید یا استفاده از زور علیه یکدیگر میکند، با لحنی تند و غیرمودبانه نسبت به بسته شدن تنگه هرمز، نمایندگان ایرانی حاضر در مذاکرات را تهدید کرد که «اگر ایران تنگه را ببندید، دیگر کشوری نخواهید داشت و حتی به کشور لعنتیتان! بازنمیگردید. »
این اظهارات در حالی است که ونس، رئیس هیات آمریکایی در مذاکرات سوئیس مدعی شده بود که ترامپ ما را موظف به تضمین آتشبس جامع در منطقه کرده است.
ترامپ در سخنانی مضحک با این ادعا که آمریکا نگهبان تنگه هرمز و خاورمیانه است! گفت: ممکن است در آینده تنگه هرمز را تصرف کنیم و ۲۰ ٪ از نفتی را که از تنگه عبور میکند، تصاحب کنیم.
او همچنین مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران را که گفته بود «ما از حق غنیسازی خود دست نخواهیم کشید»، تهدید به اشغال ایران کرد.