به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی حسننیا، کارشناس مسائل منطقه در گفتوگو با تلویزیون اینترنتی همشهری:
-بعد از آنکه قرارگاه خاتم در واکنش به نقض آتشبس از سوی اسرائیلیها موضوع بستهشدن مجدد تنگه هرمز را پیش کشید، بلافاصله صهیونیستها حوالی ساعت 6 عصرِ شنبه اعلام کردند که حملات خود به جنوب لبنان را متوقف کردند.
-با اینحال اسرائیلیها هنوز جنوب لبنان را ترک نکردند و یسرائیل کاتس وزیرجنگ و نتانیاهو نخستوزیر رژیم اشغالگر اعلام کردند که این منطقه را حالاحالاها رها نخواهند کرد.
-تفاهم بین ایران و آمریکا راهکارهایی را قرار داده است که به وسیله آن جمهوری اسلامی بتواند به آمریکا و اسرائیل فشار وارد نماید. بسته شدن تنگه هرمز، حمله نظامی به اراضی اشغالی و حتی توقف مذاکرات هستهای با آمریکاییها مصداق این راهکارها هستند.
گرچه اسرائیلیها فعلا آتشبس اعلام نمودهاند اما نمیتوان به آنان در این مورد اعتماد نمود. اسرائیلیها بعد از جنگ 66 روزه که منتهی به آتشبش شد 34هراز مورد نقض آتشبس کردند! حتی در این جنگ هم بیش از 90 بار دست به برهم زدن آتشبس زدند.









