آمریکا به‌جای مهار متجاوز، خواستار توقف پاسخ حزب‌الله شد

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 11 خرداد 1405 - 06:15
آمریکا خواستار توقف حملات حزب‌الله شده؛ پاسخی که واکنش به نقض مکرر آتش‌بس توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آمریکایی گفت: مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا با رئیس‌جمهور لبنان و نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در مورد تلاش‌های دیپلماتیک میان بیروت و تل‌آویو گفتگو کرده است.

در حالی که حملات حزب‌الله پاسخی مستقیم به نقض مکرر توافق آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی است، مقامات آمریکایی با نادیده گرفتن ماشین جنگی تل‌آویو، با فرافکنی خواستار توقف یک‌جانبه‌ی عملیات‌های تلافی‌جویانه مقاومت شدند.

 

این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با الجزیره مدعی شد واشنگتن طرحی پیشنهاد کرده که بر اساس آن، حزب‌الله حملات خود را متوقف می‌کند و در مقابل، اسرائیل نیز از تشدید تنش در بیروت خودداری خواهد کرد.

این مقام آمریکایی با چشم پوشی از جنایت صهیونیست‌ها در لبنان که زیر ساخت‌های این کشور را هدف قرار داده مدعی شد که پیشنهاد واشنگتن با هدف کاهش تدریجی تنش و دستیابی به توقف واقعی و فراگیر اقدامات خصمانه مطرح شده است.

این مقام آمریکایی همچنین پای ایران را در این ماجرا به میان کشید و مدعی شد که ایران خواهان طولانی شدن درگیری در لبنان است تا  به زعم او خودی نشان دهد! ادعایی کذب چرا که ایران هرگونه توافق احتمالی با آمریکا را به توقف درگیری ها در همه جبهه ها از جمله لبنان مشروط کرده و همواره بر اولویت «توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی» به عنوان پیش‌شرط هرگونه صلح و آرامش در منطقه تاکید داشته است.

انتهای یپام/ 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.