واکنش رودریگز به اظهارات ترامپ درباره تبدیل ونزوئلا به ایالت آمریکا

مشرق نیوز چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 09:29
رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به ادعاهای ترامپ گفت که کشورش هیچوقت مستعمره آمریکا نخواهد شد.

به گزارش مشرق، "دلسی رودریگز"، رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا، اظهارات جنجالی ترامپ رئیس دولت تروریستی آمریکا درباره احتمال تبدیل ونزوئلا به «ایالت ۵۱ آمریکا» را رد و تاکید کرد کشورش هرگز به مستعمره واشنگتن تبدیل نخواهد شد.

رودریگز در حاشیه نشست‌های دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه گفت: «ما به دفاع از تمامیت ارضی، حاکمیت، استقلال و تاریخ خود ادامه خواهیم داد.»

او افزود ونزوئلا «یک کشور آزاد است، نه مستعمره».

این واکنش پس از آن مطرح شد که ترامپ در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز مدعی شد «به طور جدی» در حال بررسی تبدیل ونزوئلا به ایالت ۵۱ آمریکا است. او دلیل این موضوع را ذخایر عظیم نفتی ونزوئلا عنوان کرد و گفت این کشور «۴۰ تریلیون دلار نفت» دارد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.