رویترز: عراق و پاکستان توافقنامه‌هایی در حوزه عبور انرژی از تنگه هرمز با ایران امضا کردند

الف چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 01:42
رویترز به نقل از برخی منابع گزارش داد که عراق و پاکستان توافقنامه‌هایی با ایران برای عبور نفت و گاز طبیعی مایع از تنگه هرمز امضا کردند.

به گزارش ایسنا، پنج منبع مطلع گزارش دادند که عراق و پاکستان توافقنامه‌هایی با ایران برای عبور نفت و گاز طبیعی مایع از تنگه هرمز امضا کردند.

رویترز نوشت که این اقدام، دلیلی بر توانایی تهران برای تسلط بر عبور انرژی از طریق تنگه هرمز است.

جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران منجر به کاهش شدید صادرات انرژی از تنگه هرمز شده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که کشورهای دوست و کشورهایی که در جنگ علیه ایران مشارکت نداشتند، اجازه عبور از تنگه هرمز را دارند اما کشورهای دشمن و همراه دشمن در جنگ علیه ایران، اجازه استفاده از تنگه هرمز را نخواهند داشت.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.