رویترز: عراق و پاکستان توافقنامه‌هایی در حوزه عبور انرژی از تنگه هرمز با ایران امضا کردند

خبرآنلاین چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 00:36
رویترز به نقل از برخی منابع گزارش داد که عراق و پاکستان توافقنامه‌هایی با ایران برای عبور نفت و گاز طبیعی مایع از تنگه هرمز امضا کردند.

به گزارش خبرآنلاین، پنج منبع مطلع گزارش دادند که عراق و پاکستان توافقنامه‌هایی با ایران برای عبور نفت و گاز طبیعی مایع از تنگه هرمز امضا کردند.

به گزارش ایسنا، رویترز نوشت که این اقدام، دلیلی بر توانایی تهران برای تسلط بر عبور انرژی از طریق تنگه هرمز است.

جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران منجر به کاهش شدید صادرات انرژی از تنگه هرمز شده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که کشورهای دوست و کشورهایی که در جنگ علیه ایران مشارکت نداشتند، اجازه عبور از تنگه هرمز را دارند اما کشورهای دشمن و همراه دشمن در جنگ علیه ایران، اجازه استفاده از تنگه هرمز را نخواهند داشت.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.