به گزارش مشرق؛ «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه بار دیگر ادعاهای بیاساس و نخنماشده علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.
روبیو بعد از دیدار با پاپ در سفر به ایتالیا، به خبرنگاران گفت: « من درمورد وضعیت ایران و خطرات ناشی از رژیم ایران با پاپ صحبت کردم. داشتن سلاح هستهای توسط ایران غیرقابل قبول است».
شبکه «راشاتودی» به نقل از وی گزارش داد: «هرگونه تلاش ایران برای ایجاد اقتدار برای کنترل ناوبری در تنگه هرمز غیرقابل قبول خواهد بود».
این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: «برخی از کشورهای اروپایی مانع از استفاده ما از پایگاههای ناتو در مواقع اضطراری و بحرانی شدهاند و در ماموریتهای ما مانعتراشی کردهاند».
روبیو با بیان اینکه «ما امروز منتظر پاسخی از سوی ایران هستیم و امیدواریم که در را برای مذاکرات جدی باز کند»، اظهار داشت: «موضع رئیس جمهور ترامپ واضح است و او میگوید که ایران تهدیدی است و این باید مورد توجه قرار گیرد».
طبق این گزارش، وی در ادامه تهدیدهای پوشالی آمریکا علیه ایران مدعی شد: «اگر شلیکهای ایران متوقف نشود، ما به سمت آنها شلیک خواهیم کرد. ما با نابودی موشکاندازها و قابلیتهای دریایی و هوایی ایران به اهداف عملیات خشم حماسی دست یافتیم».
وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه حزبالله تضعیف شده اما همچنان قادر به انجام عملیات و ایجاد آسیب است، گفت: «حزبالله یک سازمان خطرناک است و ما با ایران درمورد آن مذاکره نخواهیم کرد، مگر برای توقف تأمین مالی آن».
روبیو در اینباره ادامه داد: «ما فقط با دولت لبنان مذاکره خواهیم کرد و به دنبال یک دولت مشروع هستیم که بدون تهدید شبهنظامیان توسط مردم و همسایگانش، حکومت کند».











