محکومیت حمله آمریکا به زیرساخت‌ آب سیریک از سوی انجمن صنفی مطبوعات هرمزگان

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 11:21
بندرعباس - ایرنا - انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان با صدور بیانیه‌ای، حمله بامداد چهارشنبه دشمن آمریکایی به زیرساخت‌های آبرسانی شهرستان سیریک و انهدام ۲ مخزن آب که به قطع آب آشامیدنی بخشی از مردم منطقه انجامید را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان، این انجمن در واکنش به حمله شب گذشته رژیم تروریستی آمریکا به زیرساخت‌های آبرسانی شهرستان سیریک که منجر به تخریب ۲ مخزن اصلی ذخیره آب و اختلال در تأمین آب آشامیدنی مردم این منطقه شد، با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن زیرساخت‌های عمومی و خدمات حیاتی که مستقیم با سلامت و زندگی روزمره مردم در ارتباط است، اقدامی غیرانسانی و مغایر با اصول بدیهی حقوق بشر و قواعد پذیرفته‌شده بین‌المللی است؛ حمله به تاسیسات آبرسانی و محروم کردن شهروندان از دسترسی به آب آشامیدنی، نه‌تنها تعرض به زیرساخت‌ها بلکه تعرض به امنیت و آرامش مردم محسوب می‌شود.

انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان در ادامه با ابراز همدردی با مردم شهرستان سیریک تاکید کرده است: مردم صبور و مقاوم این منطقه در طول سال‌های گذشته همواره در برابر دشواری‌ها با همدلی و ایستادگی عمل کرده‌اند و به یقین این حادثه نیز خللی در اراده و همبستگی آنان ایجاد نخواهد کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات‌رسان خواسته شده است با بسیج همه امکانات، روند بازسازی و ترمیم زیرساخت‌های آسیب‌دیده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داده و نسبت به تأمین پایدار آب آشامیدنی برای شهروندان منطقه اقدام کنند.

این انجمن همچنین بر نقش رسانه‌ها در انعکاس دقیق و مسئولانه این حادثه تاکید کرده و آورده است: اصحاب رسانه و خبرنگاران با اطلاع‌رسانی حرفه‌ای و پیگیری مطالبات مردم می‌توانند در تسریع روند رسیدگی به مشکلات و جلب توجه افکار عمومی نسبت به وضعیت مناطق آسیب‌دیده نقش مؤثری ایفا کنند.

در پایان این بیانیه، انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان ضمن محکومیت مجدد این اقدام، بر لزوم صیانت از زیرساخت‌های حیاتی و حمایت از مردم آسیب‌دیده تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، بامداد امروز چهارشنبه صدای چندین انفجار از جزیره قشم، سیریک، جاسک و بندرعباس بگوش رسید که در اثر یکی از این حملات، دشمن آمریکایی صهیونی ۲ مخزن آب در بخش بمانی سیریک را هدف قرار داد.

شهرستان سیریک هرمزگان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.