به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در استان کرمانشاه ، بهتاش خانیآباد، امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، از بلاتکلیفی پروژه انتقال سالن تشریح و آزمایشگاه پزشکی قانونی از محدوده مسکونی شهر به آرامستان انتقاد کرد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع خریداری شده و اعتبار اولیه آن نیز تخصیص یافته است، گفت: با وجود فراهم بودن بخشی از زیرساختها، روند اخذ مجوزهای لازم و مسائل مربوط به تغییر کاربری زمین موجب شده پروژه همچنان به مرحله اجرا نرسد.
خانیآباد هدف از اجرای این طرح را کاهش مشکلات ناشی از جابهجایی اجساد، تسهیل دسترسی خانوادههای متوفیان به خدمات مرتبط و ارتقای استانداردهای خدمات پزشکی قانونی عنوان کرد و افزود: استقرار این مجموعه در جوار آرامستان، ضمن کاهش هزینههای حملونقل، از بروز برخی نارضایتیهای اجتماعی نیز جلوگیری خواهد کرد.
مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه همچنین به اهمیت این پروژه در شرایط بحرانی اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح جدید، امکان ایجاد سردخانهای با ظرفیت نگهداری ۱۵۰ جسد برای مدت طولانی فراهم میشود؛ ظرفیتی که در شرایط حوادث گسترده و بحرانهای احتمالی میتواند نقش مهمی در مدیریت وضعیت ایفا کند.
وی با اشاره به جایگاه پزشکی قانونی کرمانشاه در منطقه غرب کشور اظهار کرد: این مجموعه علاوه بر ارائه خدمات به استان کرمانشاه، بخشی از نیازهای استانهای همجوار را نیز پوشش میدهد و برنامهریزی برای تبدیل کرمانشاه به قطب پزشکی قانونی غرب کشور در دستور کار قرار دارد.
خانیآباد در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد در دو ماه نخست سال ۱۴۰۵ بیش از هفت هزار معاینه در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده و صدها پرونده مرتبط با معاینه اجساد نیز مورد بررسی قرار گرفته است.












