ایران دوباره در حال آنلاین شدن است

دیجیاتو سه شنبه 05 خرداد 1405 - 18:07
بازگشایی از اپراتورهای ثابت شروع شده است The post ایران دوباره در حال آنلاین شدن است appeared first on دیجیاتو.

اینترنت در ایران به تدریج در حال بازگشایی است.

به گزارش دیجیاتو، پس از اینکه روز گذشته ستاد ساماندهی و راهبری فضای مجازی، بازگشایی اینترنت را تصویب کرد، امروز و پس از ۸۸ روز قطع اینترنت، روند اتصال مجدد اینترنت به تدریج در حال انجام است.

کاربران می‌گویند بازگشایی اینترنت از اینترنت ثابت آغاز شده است. بر این اساس به نظر می‌رسد ابتدا گوگل‌پلی و سرویس‌های دیگر گوگل در دسترس کاربران قرار گرفته است.

همچنین بعضی از فیلترشکن‌هایی که پیش از این در دسترس نبوده‌اند، متصل شده‌اند.

با وجود این همه بخشی از کاربران به اینترنت متصل شده‌اند. انتظار می‌رود اتصال این کاربران در ساعات آتی فراهم شود.

در این میان اختلاف‌هایی بین تصمیم‌گیران اینترنت نیز وجود دارد. چهار نفر از اعضای شورای عالی فضای مجازی، روز گذشته از دولت به دیوان عالی عدالت اداری به دلیل غیر قانونی بودن ستاد راهبری فضای مجازی شکایت کردند. دیوان عدالت اداری نیز در پی این شکایت، دستور داد اتصال اینترنت متوقف شود اما مقامات وزارت ارتباطات اعلام کردند، بنابر دستور رئیس جمهور به بازگشایی اینترنت ادامه می‌دهند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.