ژاپن: همکاری‌ها با افغانستان ادامه می‌یابد

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 04 خرداد 1405 - 13:40
سفیر ژاپن در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان نسبت به تداوم همکاری‌ها با افغانستان اطمینان داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «کنیچی ماساموتو»، سفیر ژاپن در کابل در دیدار با «امیرخان متقی»، وزیر امور خارجه حکومت طالبان، بر تداوم همکاری‌های توکیو با افغانستان در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

وزارت خارجه حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار، دو طرف درباره تحولات جاری منطقه و همچنین گسترش روابط دوجانبه میان افغانستان و ژاپن گفتگو کردند.

در این دیدار، امیرخان متقی با اشاره به اهمیت روابط با ژاپن گفت این کشور جایگاه مهمی در سیاست خارجی افغانستان دارد و از کمک‌های مستمر توکیو به مردم افغانستان در بخش‌های مختلف، درک واقع‌بینانه از شرایط افغانستان و رویکرد مثبت این کشور قدردانی کرد.

از سوی دیگر، سفیر ژاپن نیز با تأکید بر تداوم همکاری‌های کشورش با افغانستان اعلام کرد توکیو به حمایت‌ها و کمک‌های خود در بخش‌های مختلف ادامه خواهد داد.

در پایان، دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه، افزایش هماهنگی در حوزه‌های بشردوستانه، گسترش تعاملات متقابل و برگزاری نشست‌های فنی میان دو کشور تأکید کردند.

انتهای پیام/.

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.