ادعای وزیر خارجه آمریکا: دستیابی به توافق با ایران ممکن است

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 04 خرداد 1405 - 15:18
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که دستیابی به توافق با ایران همچنان ممکن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا در خصوص توافق اولیه آمریکا و ایران مدعی شد: دستیابی به توافق با ایران در روز دوشنبه همچنان امکان‌پذیر است.

 وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: یا به یک توافق خوب با ایران می‌رسیم و یا مجبور خواهیم بود به شکل دیگری با این موضوع برخورد کنیم.

 روبیو افزود: پیش از آنکه گزینه‌های جایگزین [سایر راه‌ها] را بررسی کنیم، به دیپلماسی هرگونه فرصتی برای موفقیت خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره موضوع هسته ای ایران ادعا کرد: امکان جدی برای ورود به مذاکرات با مدت‌زمان محدود در خصوص پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد.

ادعاهای مارکو روبیو در حالی مطرح می‌شود که ساعاتی پیش یک منبع مطلع به خبرگزاری تسنیم گفت: ایران هیچگونه خوش‌بینی به آمریکا ندارد و رد و بدل پیامها از طریق میانجی پاکستانی نیز دائماً با در نظر گرفتن بدبینی به دولت آمریکا صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه تفاهم نهایی حاصل نشده است و چالش در بعضی بندها ادامه دارد، اما حتی اگر تفاهم اولیه‌ای نیز صورت بگیرد، به معنای تغییر نگاه ایران به آمریکا و اطمینان از اجرای تعهدات این دولت نیست.

این منبع مطلع تاکید کرد: آمریکاییها سابقه بسیار بدی در مذاکرات دارند که بدبینی ها را تقویت و تثبیت می‌کند؛ لذا حتی اگر تفاهمی نیز صورت بگیرد ایران در طول روند پس از اعلام تفاهم، اقدامات آمریکا را زیر نظر خواهد گرفت و در صورتی که آمریکا در آن مرحله نقض عهد کند، ایران اهرمهای خود برای مواجهه با آن را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/ 
 

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.