رسانه‌های غربی: عبور دومین نفتکش قطری حامل گاز مایع از تنگه هرمز

عصر ایران سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 20:21
همزمان، خبرگزاری بلومبرگ نیز با استناد به تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های دریایی گزارش داد که نفتکش Mihzem با پرچم سنگاپور، هم‌اکنون در مسیر پاکستان در دریای عمان در حال حرکت است.

در حالی که رسانه‌های غربی روز گذشته از بازگردانده شدن نفتکش قطری «میهزم» (Mihzem) توسط ایران از تنگه هرمز خبر داده بودند، دو رسانه غربی امروز گزارش دادند طبق آخرین داده‌های ردیابی دریایی این شناور دقایقی پیش موقعیت خود را در دریای عمان ثبت کرده و از مسیر تعیین‌شده از تنگه هرمز عبور کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارش خود درباره این رویداد نوشت: نفتکش حامل محموله گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) قطر، پس از یک شروع ناموفق و خاموش کردن سامانه شناسایی خودکار (AIS) برای چند ساعت، سرانجام توانست با موفقیت از تنگه هرمز خارج و وارد دریای عمان شود. بر اساس این گزارش، این دومین نفتکش قطری است که ظرف ۴۸ ساعت گذشته از این آبراه استراتژیک عبور می‌کند.

همزمان، خبرگزاری بلومبرگ نیز با استناد به تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های دریایی گزارش داد که نفتکش Mihzem با پرچم سنگاپور، هم‌اکنون در مسیر پاکستان در دریای عمان در حال حرکت است. جزئیات مسیر این شناور نشان می‌دهد که پیش از این، سیگنال آن به مدت قابل توجهی قطع بوده، اما پس از عبور موفق از تنگه هرمز، موقعیت خود را به‌روزرسانی کرده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.