اعزام ۷۴۲ نیروی حافظ صلح اندونزی به لبنان

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:19
رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اندونزی از آمادگی کامل نیرو‌های حافظ صلح ارتش این کشور برای اعزام به لبنان خبر داد.

اعزام ۷۴۲ نیروی حافظ صلح اندونزی به لبنان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از کوالالامپور، دودونگ عبدالرحمن در جریان بازدید از مرکز مأموریت‌های حافظ صلح ارتش اندونزی در منطقه «سِنتول» واقع در جاوه غربی اعلام کرد ۷۴۲ نظامی اندونزیایی بزودی به لبنان اعزام خواهند شد. این نیرو‌ها جایگزین یگان‌های مستقر فعلی در چارچوب مأموریت‌های صلح سازمان ملل می‌شوند.

در این بازدید، مقام‌های ارشد دولت اندونزی از جمله وزیر هماهنگی امور سیاسی و امنیتی، وزیر امور خارجه، معاون وزارت برنامه‌ریزی توسعه ملی و فرمانده مرکز مأموریت‌های حافظ صلح ارتش حضور داشتند.

رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اندونزی با تأکید بر آمادگی کامل نیرو‌ها گفت: «این مأموریت تحت پرچم سازمان ملل انجام می‌شود.»

در همین حال، وزیر امور خارجه اندونزی نیز خطاب به نیرو‌های اعزامی تأکید کرد مأموریت خود را با روحیه، اخلاص و مسئولیت‌پذیری انجام دهند تا اعتبار اندونزی در جامعه جهانی تقویت شود.

وی هشدار داد که منطقه ماموریت در لبنان، با وجود عنوان «حفظ صلح»، همچنان منطقه‌ای پرتنش و ناامن به شمار می‌رود و نیرو‌ها باید در تمام مراحل ماموریت، اصول ایمنی و آمادگی عملیاتی را در اولویت قرار دهند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.