
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیهای اعلام کرد: در این تماس تلفنی دو طرف درباره وضع امنیتی و سیاسی منطقه تبادل نظر کرده و دیدگاههای خود را درباره آخرین تحولات منطقهای مطرح کردند.
در این گفتوگو «اسحاق دار» وزیر خارجه پاکستان بر اهمیت استمرار تلاشهای دیپلماتیک برای کاهش تنشها و حفظ ثبات در منطقه تاکید کرد. همچنین طرفین درباره روند رایزنیها و تعاملات جاری میان ایران و آمریکا نیز گفتوگو کردند.
طبق بیانیه منتشرشده، فیصل بن فرحان از نقش سازنده پاکستان در حمایت از صلح و ثبات منطقهای قدردانی کرده و بر حمایت عربستان سعودی از تلاشهای اسلامآباد در این زمینه تاکید کرده است.
وزرای خارجه پاکستان و عربستان همچنین درباره اهمیت حفظ امنیت دریایی و تأمین امنیت مسیرهای کشتیرانی بینالمللی به ویژه در تنگه هرمز تبادل نظر کردند.
در این گفتوگو طرفین همچنین برای همکاری و هماهنگی مستمر برای پیگیری تحولات منطقهای و بینالمللی توافق کردند.