تاکید بر استمرار تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها و حفظ ثبات منطقه

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:19
«اسحاق دار» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، درباره تحولات جاری منطقه و موضوعات مورد اهتمام مشترک گفت‌و‌گو کرد.

تاکید تداوم تلاش‌های دیپلماتیک بر کاهش تنش‌ها و حفظ ثبات منطقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این تماس تلفنی دو طرف درباره وضع امنیتی و سیاسی منطقه تبادل نظر کرده و دیدگاه‌های خود را درباره آخرین تحولات منطقه‌ای مطرح کردند.

در این گفت‌و‌گو «اسحاق دار» وزیر خارجه پاکستان بر اهمیت استمرار تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها و حفظ ثبات در منطقه تاکید کرد. همچنین طرفین درباره روند رایزنی‌ها و تعاملات جاری میان ایران و آمریکا نیز گفت‌و‌گو کردند.

طبق بیانیه منتشرشده، فیصل بن فرحان از نقش سازنده پاکستان در حمایت از صلح و ثبات منطقه‌ای قدردانی کرده و بر حمایت عربستان سعودی از تلاش‌های اسلام‌آباد در این زمینه تاکید کرده است.

وزرای خارجه پاکستان و عربستان همچنین درباره اهمیت حفظ امنیت دریایی و تأمین امنیت مسیر‌های کشتیرانی بین‌المللی به ویژه در تنگه هرمز تبادل نظر کردند.

در این گفت‌و‌گو طرفین همچنین برای همکاری و هماهنگی مستمر برای پیگیری تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی توافق کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.