ستار هاشمی پس از بیش از ۷۰ روز محدودیت گسترده اینترنت در ایران، گفت دولت و مدیران ارشد نظام، اینترنت را یکی از نیازهای مردم میدانند و تلاشها برای بازگشت دسترسی در جریان است. او با اشاره به آسیبهای واردشده به مردم و کسبوکارها تأکید کرد: «تلاش ما این است که در اسرع وقت [اینترنت] وصل شود، اگر بشود فردا، بهتر از پسفرداست.»
وزیر ارتباطات در تازهترین اظهارات خود درباره وضعیت اینترنت کشور، دسترسی باکیفیت به اینترنت را یکی از مطالبات بهحق مردم و کسبوکارها توصیف کرد و گفت محدودیتهای فعلی در پی شرایط جنگی و با تصمیم مراجع ذیربط اعمال شده است.
هاشمی با اشاره به جلسات متعدد میان نهادهای مختلف درباره وضعیت اینترنت افزود: «قوه عاقله کشور و مدیران ارشد نظام به این باور دارند که اینترنت یک نیاز مردم است.»
او همچنین تأکید کرد وزارت ارتباطات شبانهروز در حال پیگیری موضوع است تا امکان دسترسی با کیفیت و مناسب برای مردم فراهم شود:
طبیعتاً وزارت ارتباطات با توجه به نقش ذاتی که دارد و به نمایندگی از مردم، واقعا شبانه روز در حال تلاش است که انشاءالله ما بتوانیم این ظرفیت یعنی دسترسی با کیفیت و مناسب [به اینترنت] را به آحاد مردم ایران ارائه بدهیم.
او در عین حال تأکید کرد که این محدودیتها باوجود حفظ پایداری خدمات داخلی، خسارتهایی نیز به همراه داشته است. به گفته هاشمی، وزارتخانه متبوعش آمار و گزارش آسیبهای ناشی از محدودیت اینترنت را تهیه و ارائه کرده است.