نماینده پارلمان اروپا: حمله به مدرسه کودکان میناب عمدی و جنایت جنگی بود

فرارو شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 00:17
این نماینده مجارستانی کشتار میناب را یک جنایت جنگی خواند و خواستار تحقیق درباره این کشتار شد و گفت که کشورهای اروپایی نباید در چنین جنایاتی مشارکت کنند.

 «میلان اوهریک» نماینده پارلمان اروپا حمله به مدرسه دخترانه شجره طیبه و کشتار کودکان در میناب را عمدی و جنایت جنگی خواند و خواستار تحقیقات درباره آن شد.

به گزارش ایرنا، اوهریک در تجمع «فرشتگان میناب» که جمعه مقابل سفارت ایران در بروکسل برگزار شد، گفت که ممکن است این حمله برنامه‌ریزی‌شده و عمدی باشد زیرا همگان دیده‌اند که اسرائیل در غزه چه کارهایی کرده است و در لبنان و بیروت با غیرنظامیان یعنی کودکان، زنان و سالمندان چه می‌کند.

وی افزود که آنها در میان مردم ارعاب ایجاد کرده و تلاش می‌کنند که از این طریق در جنگ پیروز شوند.

این نماینده مجارستانی کشتار میناب را یک جنایت جنگی خواند و خواستار تحقیق درباره این کشتار شد و گفت که کشورهای اروپایی نباید در چنین جنایاتی مشارکت کنند.

"اوهریک" با بیان اینکه در این باره نامه‌ای به کمیسیون اروپا ارسال کرده است، افزود: مشکل کمسیون اروپا و رهبران اروپایی این است که استاندارد دوگانه دارند و به دلیل ضعفی که دارند چنین جنایاتی را بررسی نمی‌کنند.

این نماینده اذعان کرد که سران اروپایی قادر نیستند در مقابل سیاست‌های تهاجمی آمریکا و اسرائیل مقاومت کنند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.