گفت‌وگوی تلفنی وزیران امورخارجه ایران و روسیه

صدا و سیما دوشنبه 31 فروردین 1405 - 20:32
وزارت امورخارجه روسیه از رایزنی تلفنی سرگئی لاوروف و سیدعباس عراقچی خبر داد.

گفت‌وگوی تلفنی وزیران امورخارجه ایران و روسیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، وزارت امورخارجه روسیه عصر امروز جزییاتی از رایزنی وزیران امورخارجه ایران و روسیه را منتشر کرد.

در بیانیه دستگاه سیاست خارجی روسیه آمده است: در تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین‌ماه) سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درباره تحولات پیرامون آتش‌بس موقت و محاصره دریایی غیرقانونی آمریکا رایزنی کردند.

عباس عراقچی، سرگئی لاوروف را در جریان موضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با نقض‌های صورت‌گرفته از سوی ایالات متحده آمریکا نسبت به رژیم آتش‌بس موقت، از جمله محاصره دریایی غیرقانونی تنگه هرمز و توقیف یک کشتی کانتینری ایرانی قرار داد.

سرگئی لاوروف نیز بر ضرورت حفظ آتش‌بس تأکید کرد و گفت: مفاد اولیه مورد توافق و اعلام‌شده توسط میانجی‌گران پاکستانی باید رعایت شود. در این گفت‌و‌گو همچنین بر اهمیت تداوم تلاش‌های دیپلماتیک با هدف جلوگیری از تشدید کنترل‌نشده اوضاع و ممانعت از بازگشت درگیری مسلحانه تأکید شد.

وزیرامورخارجه روسیه بر آمادگی مسکو برای تسهیل دستیابی به توافقات مورد قبول طرفین میان ایران و کشور‌های عربی خلیج فارس تاکید کرد. طرف ایرانی نیز آمادگی خود را برای انجام تمامی اقدامات لازم به‌منظور تضمین عبور بدون مانع کشتی‌ها و محموله‌های روسی از این گذرگاه آبی اعلام کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.