بقائی: محاصره بنادر ایران مصداق جنایت علیه بشریت است

عصر ایران یکشنبه 30 فروردین 1405 - 16:41
سخنگوی وزارت امور خارجه محاصره بنادر و سواحل ایران توسط آمریکا را مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست. اسماعیل بقائی تأکید کرد که این اقدام با هدف تحمیل مجازات دسته‌جمعی علیه مردم ایران صورت گرفته و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه آنچه ایالات متحده به عنوان «محاصره» بنادر و سواحل ایران مطرح می‌کند، نقض آتش‌بس است، تصریح کرد: این اقدام با تحمیل عمدی مجازات دسته‌جمعی به مردم ایران، مصداق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه ۳۰ فروردین در شبکه ایکس و در واکنش به محاصره دریایی آمریکا نوشت: «آنچه ایالات متحده به عنوان «محاصره» بنادر و سواحل ایران مطرح می‌کند، نه تنها نقض آتش‌بسی است که با وساطت پاکستان برقرار شده بود، بلکه امری کاملاً غیرقانونی و جنایتکارانه است. این اقدام، ماده ۲ (بند ۴) منشور ملل متحد را نقض کرده و مصداق بارز «تجاوز» بر اساس ماده ۳ (بند ج) قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل (مصوب ۱۹۷۴) است؛ قطعنامه‌ای که صراحتاً محاصره بنادر یا سواحل یک کشور را در زمره اعمال تجاوزکارانه برمی‌شمارد.
افزون بر این، با تحمیل عمدی مجازات دسته‌جمعی به مردم ایران، این اقدام مصداق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.»

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.